Eräs blogisti-toveri ehti tokaista jo nasevasti "Täytyyhän kansaa varoittaa". Tuo on täysin totta ja lokaa sataa tämän oluen päälle.
Käytetyn lasin tekstipuoli on myös täysin tarkoituksella käännetty esiin. Täytyyhän sitä nyt turkulaisena vähän närkästyä kyseisen oluen valitsemisesta vuoden 2011 kulttuuripääkaupunki-Turun viralliseksi olueksi. Aurassa ei nykyään ole mitään lähiseutua, vaan se on ison monikansallisen firman tuote. Olisihan sitä nyt ollut tarjolla ihan oikeaakin lähiolutta.
Itse Suklaiseen. Tämän oluen on siis tarkoitus olla jonkin sortin pääsiäisolut. Tummaa lageria isoilla prosenteilla ja esansseilla maustettuna. Sopii hyvin tähän nykyajan isojen panimojen trendiin lisätä jotain epämääräistä esanssia/aromia olueensa ja markkinoida se sitten kansalle isolla rahalla. Esanssi-savu, esanssi-terva, esanssi-suklaa, esanssi-mikä seuraavaksi..? Kansaa tahtoo aitoa asiaa, eikä sitä ole isoilla tarjota. Tämähän alkaa kuulostamaan jo erään puolueen teeseiltä ;). Pienpanimot ja rehellisyys raaka-aineissa kunniaan!
Niin joo ja itse olut. No eipä tästä paljon kerrottavaa ole; Melko alkoholinen tumma lager, missä suklaa-aromia melko vähän loppujen lopuksi. Eipä toimi, ei. Kaiken lisäksi tämä on vielä lähes vetistä suutuntumaltaan. Kyllähän tämän alas saa, ei siinä mitään, mutta minkäänlaista ylpeyttä olutta kohtaan se ei saa aikaan. Etiketti on kuitenkin kivan retro.
Oluenystävän blogi ei suosittele tällaisia tahallisia rimanalituksia. Jos nyt kuitenkin tahdot oluesi suklaalla, niin ennemmin sitten vaikka Young'sin Double Chocolate Stouttia, vaikka esanssista sekin on, niin huomattavasti tätä parempaa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti